Mocht u een klacht hebben over de zorgverlening, bespreek dit dan zo snel mogelijk met mij zodat we een oplossing kunnen zoeken. Als dit niet naar tevredenheid verloopt kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van mijn beroepsvereniging, de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. In het klachtenreglement NVvP staat wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten.
U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar: klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek.
Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie kunt u schriftelijk, telefonisch of digitaal benaderen via onderstaand adres:
Per 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Hierdoor worden uw privacy rechten versterkt en uitgebreid. Zie voor verdere informatie het Privacy Statement van de praktijk.