Klachtenregeling | Praktijk Hangelbroek

Klachtenregeling en privacybeleid


Klachtenregeling

Mocht u een klacht hebben over de zorgverlening, bespreek dit dan zo snel mogelijk met mij zodat we een oplossing kunnen zoeken. Als dit niet naar tevredenheid verloopt kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van mijn beroepsvereniging, de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. In het klachtenreglement NVvP staat wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar: klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek.

Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie kunt u schriftelijk, telefonisch of digitaal benaderen via onderstaand adres:

  • Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Tel. 070 - 310 53 10 (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur), www.degeschillencommissie.nl.


Privacy

Per 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Hierdoor worden uw privacy rechten versterkt en uitgebreid. Zie voor verdere informatie het Privacy Statement van de praktijk.